Jump to content

Merlin 378.53 - nieprawidłowa identyfikacja LinkState na WAN

Rate this topic


Guest house
Go to solution Solved by Guest qra,

Recommended Posts

Guest qra

Witam. Jest to mój pierwszy post więc wybaczcie ew. potkniecia. Używam na Asusie Ac68U firmwareu Merlina wraz z modemem kablowym Cisco epc 3010. Jedno i drugie urządzenie posiada Gigabitowe łącze i do tej pory (do updateu do najnowszego Merlina) wszystko było ok. Zauważyłem że na modemie mam teraz pomarańczową diodę (Link) choć do tej pory była zielona. Sprawdzilem w routerze i okazuje się że zestawione/wykryte łącze to 100 Full Duplex. Nie zauważyłem żadnych zmian w ustawieniach routera mające wpływ na szybkość WAN więc nasuwa się pytanie czy to nie problem uwalenia przez nowy soft. Zaznaczam że żadne resety i powrót do OFW nic nie pomogły. Dalej jest to ta nieszczęsna 100 tka. Gdzieś czytałem swego czasu że któraś wersja OFW uwalała WAN więc może i teraz dzieje się to w przypadku nowego firmwareu. Jakieś przemyślenia/porady ? Może jest na to nieznane mi lekarstwo ... czy już tylko serwis i wymiana?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • house

    2

Popular Days

Top Posters In This Topic

  • Administrator

w tym temacie również była podobna dyskusja, różnica polega na tym, że wtedy wszystkie porty koledze ZuberA wskazywały link 100Base-T.

Nie zauważyłem żadnych zmian w ustawieniach routera mające wpływ na szybkość WAN więc nasuwa się pytanie czy to nie problem uwalenia przez nowy soft

Jeśli prędkość gwarantowanego max łącza nie odbiega od tego z umowy z ISP myślę, że to nie problem uszkodzenia przez FW.

Czy zmiana DHCP query frequency w

http://192.168.1.1/Advanced_WAN_Content.asp
z Aggresive mode na Normal coś zmienia ?

Zaznaczam że żadne resety i powrót do OFW nic nie pomogły

wcześniejsze wersje Asuswrt-merlin na których nie było tego objawu również obecnie raportują mniejszy link na WAN ?

Gdzieś czytałem swego czasu że któraś wersja OFW uwalała WAN więc może i teraz dzieje się to w przypadku nowego firmwareu

szastam różnymi wersjami asuswrt i nigdy nie miałem z tym problemu, tym bardziej nie czytałem o takich objawach ;-)

A może przyczyna leży w tym Cisco epc 3010? Spróbuj zresetować modem przyciskiem reset (obok portu usb) trzymając go dłużej niż 15-20 sekund. Zawsze takie rozwiązanie podawało mi UPC w przypadku problemów z WAN - modem pobierze nową konfigurację przy resecie i może coś się zmieni.

Ostatecznie ustaw na w routerze WAN Connection Type na Static IP - podepnij PC pod port WAN z innym statycznym adresem i zobacz jak na karcie sieciowej zestawia się link - czy będzie gigabit. Puść jakiegoś pinga aby nawiązać komunikację na portach i jeśli dysponujesz np tabletem/telefonem podłącz się po WiFi do LAN i sprawdź jak wygląda linkstate.

Jeśli nic nie pomoże i podpinając gigabitowy LAN w PC do WAN routera nadal będziesz miał link 100Base-T wyślij router na RMA. Pamiętaj również o sprawdzeniu kabla pomiędzy routerem a modemem - może tutaj leży przyczyna.

Link to post
Share on other sites
  • Solution
Guest qra

Wróciłem z pracy i ochoczo zabrałem się za testowanie porad (dzięki za szybki odzew). Przetestowałem wszystko i... na końcu sprawdziłem jeszcze na innym kablu ... bingo... MAMY CIĘ .. kurcze nawet nie myślałem że taki głupi powód ... cóż możliwe że już nadszedł czas na niego ... Jeszcze raz dzięki. Jak widać najpierw trzeba sprawdzić przysłowiową "wtyczkę w PC" zanim się człowiek zagłębi w większe problemy. Jednak troszkę dziwię się że nagle na tym samym kablu nagle przestało się dziać...

Pozdr

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

kurcze nawet nie myślałem że taki głupi powód

zazwyczaj najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze  B)

Temat zamykam jako rozwiązany.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more information, please see ours Guidelines and Privacy Policy.