Jump to content

R7500 problem z ustawieniami czasu

Rate this topic


Guest house

Recommended Posts

Guest Asterion

Witam

W swoim R7500 borykam się z problemem niewłaściwego ustawienia czasu.
Router pokazuje, że mamy rok 1970.  :tongue: 
Poszperałem trochę w necie i ludzie pisali, że im pomagało albo zmienianie stref czasowych albo przywrócenie routera do ustawień fabrycznych.
Mnie niestety nie pomogło.
Może jestem "ślepy" ale nie mogę znaleźć w menu gdzie można ustawić adres serwera NTP.

post-247-0-34981300-1427719009_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 22
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • house

    9

  • Administrator

Nie ma pola do wpisania własnego serwera czasu :/ Netgear twierdzi, że router pobiera czas z gateway'a ISP automatycznie :/

Link to post
Share on other sites
Guest Asterion

To bez sensu to trochę zrobili, że nie można wpisać własnego serwera czasu.

Coś im ta opcja automatycznego pobierania z gatewaya nie wyszła. Na poprzednim moim Tp-linku 1043 nie było takich problemów z ustawieniami czasu. 

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Miałem chwilę czasu, więc z nudów zapytalem Netgear'a o ten zgryz z NTP. Twierdzą, że nikt jeszcze nie zgłosił im takiego problemu.

chat fajnie się zaczął :

*: Dziękujemy za wybór firmy NETGEAR.
House Oit: witam
*: Guten Tag. Mein Name ist * Wie kann ich Ihnen behilflich sein? *: Herr Oit, ich verstehe, dass Sie Unterstützung benötigen, aber bevor wir mit dem Support beginnen, würde ich Ihre Anmeldedaten, wie E-Mail Adresse, Telefonnummer verifizieren müssen -im Falle, dass die Chat-Sitzung unterbricht, und ich Sie daraufhin kontaktieren möchte. Nennen Sie mir bitte Ihre richtige E-Mail Adresse.
House Oit: any other language support assisant is avalaible ?
House Oit: I set polsh lang and you schprechen sie german :)
*: Przepraszam bardzo,
House Oit: :D
*: Oczywiscie wpracie bedzie w jezyku polskim.

:D

 

Zaproponowali kilka rozwiązań

Zalecany jest reset, aktualizacja oprogramowania ewentualnie wgranie firmware poprzez TFTP

Posiadamy oprogramowanie firmware, ktore mozemy udostepnic kleintom,jezeli standardowe kroki nie pomogly, ktorzy zglosza do nas taki problem. Jest to oprogramwanie zanjdujace sie jeszcze w fazie testow Niestety aby doslac Panu oprogamowanie musimy zarejestrowac sprzet w bazie danych, nastepnie wyslac warunki otrzymania beta firmwaru i wtedy chetnie Panu je udostepnie. Firmware nie moze byc udostepniany przez uzytkownikow dla osob trzecich

Skontaktuj się przez live-chat i poproś o betę - może coś pomoże - musisz podać nr seryjny routera.

 

Coś im ta opcja automatycznego pobierania z gatewaya nie wyszła. Na poprzednim moim Tp-linku 1043 nie było takich problemów z ustawieniami czasu

Rzeczywiście, coś kuleje. Na asusie czasem mam zonki ale to związane jest z czasem letnim/zimowym niż samą synchronizacją.

Link to post
Share on other sites
Guest Asterion

To się z nimi jutro skontaktuje przez live-chata bo polski jest tylko do 17 czynny.
Da radę jakoś sprawdzić z wiersza poleceń w Windowsie czy ISP udostępnia serwer NTP na gatewayu.

Edited by Asterion
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

komunikacja idzie na UDP/123 więc wklep np time.atman.pl jako serwer czasu i zrób sync. Jak zadziała to przynajmniej wiadomo, że ISP nie filtruje. Netgear sugerował też zmianę ISP i sprawdzenie u innego operatora.

Link to post
Share on other sites
Guest Asterion

komunikacja idzie na UDP/123 więc wklep np time.atman.pl jako serwer czasu i zrób sync. Jak zadziała to przynajmniej wiadomo, że ISP nie filtruje. Netgear sugerował też zmianę ISP i sprawdzenie u innego operatora.

Odpaliłem NetTime połączył  za pomocą SNTP na porcie 123 z 0.nettime.pool.ntp.org po UDP 123 nie chciał.

Link to post
Share on other sites
Guest Asterion

Dział techniczny Netgeara doszedł do wniosku, że ISP musi mi porty blokować i router nie może się połączyć z ich serwerem NTP.
ISP zapewnia zaś, że nie blokuje portów tym bardziej jak mam zewnętrzne IP.
Coś czuję, że się naczekam na rozwiązanie tego problemu.  :(

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Jaki ISP? Ja pracuję w dość dobrze separowanym LAN ale nawet tutaj ntp działa chociaż dostawca to państwowa instytucja a nie operator telekomunikacyjny.

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Twój ISP ma nawet własny serwer NTP: biuro.4web.pl [194.63.135.2] :) Nie sądzę, aby tutaj był problem bo kto w dzisiejszych czasach blokuje sync czasu :/ Za to netgear kiedyś zaliczył fail w tej materii : http://pages.cs.wisc.edu/~plonka/netgear-sntp/ :D Do dziś nie nie można ręcznie określić adresu :/

Aby sprawdzić w Windows  wklep w linię poleceń (z prawami administratora) :

w32tm /query /configuration
w32tm /query /status
Time /T

config pokaże Ci źródło synchronizacji, czas i parametry usługi. sprawdź też komunikację za pomocą :

w32tm /stripchart /computer:time.atman.pl /dataonly /samples:5

jak zadziała to przekaż Netgear aby puknął się w czoło :/

Link to post
Share on other sites
Guest Asterion

@house
Działa pięknie:

Windows bez bólu zsynchronizował czas time.atman.pl.

Podłączyłem nawet starego 1043ND i ten też sobie czas z NTP pobrał. 
NEGEAR chyba nie potrafi dobrze ogarnąć softu do swojego sprzętu.
 

post-247-0-53305100-1428514727_thumb.jpg

Edited by Asterion
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Więc masz rację - nie potrafią tego ogarnąć i stosują spychologię :) Ciśnij ich o to... może coś pomoże :/

Link to post
Share on other sites
Guest Asterion

@Asterion

u mnie synchronizacja czasu działa poprawnie. Jedyny problem jaki jest z czasem, to konieczność ręcznego odklikania zmiany zimowy\letni.

Może jakiś felerny egzemplarz mnie się trafił. Działa ci płynnie interfejs routera w przeglądarce, bo ja mam wrażenie, że w porównaniu do tego w 1043ND to się strasznie ślimaczy.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Guest Asterion

Problem został na razie rozwiązany metodą "chałupniczą".

Dostałem od suportu Netgeara program do ręcznej aktualizacji czasu na routerze.

Na rozwiązanie w pełni automatyczne mam poczekać aż im się uda je zaimplementwać do któregoś nowego firmware.

Czyli pewnie zdążę  do tego czasu wymienić R7500 na jakieś nowsze rozwiązanie na rynku.

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

eee, sorry - to ma być rozwiązanie ?  ;-) Coś tak prozaicznego jak aktualizacja czasu wymaga osobnej aplikacji  :facepalm:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more information, please see ours Guidelines and Privacy Policy.