Guest Asterion Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 Witam W swoim R7500 borykam się z problemem niewłaściwego ustawienia czasu. Router pokazuje, że mamy rok 1970. Poszperałem trochę w necie i ludzie pisali, że im pomagało albo zmienianie stref czasowych albo przywrócenie routera do ustawień fabrycznych. Mnie niestety nie pomogło. Może jestem "ślepy" ale nie mogę znaleźć w menu gdzie można ustawić adres serwera NTP. Quote Link to post Share on other sites
Administrator house 67 Posted March 30, 2015 Administrator Report Share Posted March 30, 2015 Nie ma pola do wpisania własnego serwera czasu Netgear twierdzi, że router pobiera czas z gateway'a ISP automatycznie Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 To bez sensu to trochę zrobili, że nie można wpisać własnego serwera czasu. Coś im ta opcja automatycznego pobierania z gatewaya nie wyszła. Na poprzednim moim Tp-linku 1043 nie było takich problemów z ustawieniami czasu. Quote Link to post Share on other sites
Administrator house 67 Posted March 30, 2015 Administrator Report Share Posted March 30, 2015 Miałem chwilę czasu, więc z nudów zapytalem Netgear'a o ten zgryz z NTP. Twierdzą, że nikt jeszcze nie zgłosił im takiego problemu. chat fajnie się zaczął : *: Dziękujemy za wybór firmy NETGEAR. House Oit: witam *: Guten Tag. Mein Name ist * Wie kann ich Ihnen behilflich sein? *: Herr Oit, ich verstehe, dass Sie Unterstützung benötigen, aber bevor wir mit dem Support beginnen, würde ich Ihre Anmeldedaten, wie E-Mail Adresse, Telefonnummer verifizieren müssen -im Falle, dass die Chat-Sitzung unterbricht, und ich Sie daraufhin kontaktieren möchte. Nennen Sie mir bitte Ihre richtige E-Mail Adresse. House Oit: any other language support assisant is avalaible ? House Oit: I set polsh lang and you schprechen sie german *: Przepraszam bardzo, House Oit: *: Oczywiscie wpracie bedzie w jezyku polskim. Zaproponowali kilka rozwiązań Zalecany jest reset, aktualizacja oprogramowania ewentualnie wgranie firmware poprzez TFTP Posiadamy oprogramowanie firmware, ktore mozemy udostepnic kleintom,jezeli standardowe kroki nie pomogly, ktorzy zglosza do nas taki problem. Jest to oprogramwanie zanjdujace sie jeszcze w fazie testow Niestety aby doslac Panu oprogamowanie musimy zarejestrowac sprzet w bazie danych, nastepnie wyslac warunki otrzymania beta firmwaru i wtedy chetnie Panu je udostepnie. Firmware nie moze byc udostepniany przez uzytkownikow dla osob trzecich Skontaktuj się przez live-chat i poproś o betę - może coś pomoże - musisz podać nr seryjny routera. Coś im ta opcja automatycznego pobierania z gatewaya nie wyszła. Na poprzednim moim Tp-linku 1043 nie było takich problemów z ustawieniami czasu Rzeczywiście, coś kuleje. Na asusie czasem mam zonki ale to związane jest z czasem letnim/zimowym niż samą synchronizacją. Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 (edited) To się z nimi jutro skontaktuje przez live-chata bo polski jest tylko do 17 czynny. Da radę jakoś sprawdzić z wiersza poleceń w Windowsie czy ISP udostępnia serwer NTP na gatewayu. Edited March 30, 2015 by Asterion Quote Link to post Share on other sites
Administrator house 67 Posted March 30, 2015 Administrator Report Share Posted March 30, 2015 komunikacja idzie na UDP/123 więc wklep np time.atman.pl jako serwer czasu i zrób sync. Jak zadziała to przynajmniej wiadomo, że ISP nie filtruje. Netgear sugerował też zmianę ISP i sprawdzenie u innego operatora. Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 komunikacja idzie na UDP/123 więc wklep np time.atman.pl jako serwer czasu i zrób sync. Jak zadziała to przynajmniej wiadomo, że ISP nie filtruje. Netgear sugerował też zmianę ISP i sprawdzenie u innego operatora. Odpaliłem NetTime połączył za pomocą SNTP na porcie 123 z 0.nettime.pool.ntp.org po UDP 123 nie chciał. Quote Link to post Share on other sites
Administrator house 67 Posted March 30, 2015 Administrator Report Share Posted March 30, 2015 połączył za pomocą SNTP na porcie 123 http://pl.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol#SNTP Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 http://pl.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol#SNTP Czyli SNTP to uproszczona wersja NTP dla urządzeń przenośnych. Ustawiłem w windowsie serwer czasu na time.atman.pl i zegar systemowy się zsychronizował. Jutro pomęczę ISP czy wspierają NTP poprzez gatewaya w swojej sieci. Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted April 2, 2015 Report Share Posted April 2, 2015 Po konsultacjach z live chatem Netgeara sprawa mojego przypadku trafiła do działu inżynieryjnego. Jak się coś wyjaśni to opisze to w wątku. Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted April 8, 2015 Report Share Posted April 8, 2015 Dział techniczny Netgeara doszedł do wniosku, że ISP musi mi porty blokować i router nie może się połączyć z ich serwerem NTP.ISP zapewnia zaś, że nie blokuje portów tym bardziej jak mam zewnętrzne IP. Coś czuję, że się naczekam na rozwiązanie tego problemu. Quote Link to post Share on other sites
Administrator house 67 Posted April 8, 2015 Administrator Report Share Posted April 8, 2015 Jaki ISP? Ja pracuję w dość dobrze separowanym LAN ale nawet tutaj ntp działa chociaż dostawca to państwowa instytucja a nie operator telekomunikacyjny. Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted April 8, 2015 Report Share Posted April 8, 2015 Jaki ISP? Ja pracuję w dość dobrze separowanym LAN ale nawet tutaj ntp działa chociaż dostawca to państwowa instytucja a nie operator telekomunikacyjny. http://www.forweb.pl Quote Link to post Share on other sites
Administrator house 67 Posted April 8, 2015 Administrator Report Share Posted April 8, 2015 Twój ISP ma nawet własny serwer NTP: biuro.4web.pl [194.63.135.2] Nie sądzę, aby tutaj był problem bo kto w dzisiejszych czasach blokuje sync czasu Za to netgear kiedyś zaliczył fail w tej materii : http://pages.cs.wisc.edu/~plonka/netgear-sntp/ Do dziś nie nie można ręcznie określić adresu Aby sprawdzić w Windows wklep w linię poleceń (z prawami administratora) : w32tm /query /configuration w32tm /query /status Time /T config pokaże Ci źródło synchronizacji, czas i parametry usługi. sprawdź też komunikację za pomocą : w32tm /stripchart /computer:time.atman.pl /dataonly /samples:5 jak zadziała to przekaż Netgear aby puknął się w czoło Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted April 8, 2015 Report Share Posted April 8, 2015 (edited) @house Działa pięknie: Windows bez bólu zsynchronizował czas time.atman.pl. Podłączyłem nawet starego 1043ND i ten też sobie czas z NTP pobrał. NEGEAR chyba nie potrafi dobrze ogarnąć softu do swojego sprzętu. Edited April 8, 2015 by Asterion Quote Link to post Share on other sites
Administrator house 67 Posted April 8, 2015 Administrator Report Share Posted April 8, 2015 Więc masz rację - nie potrafią tego ogarnąć i stosują spychologię Ciśnij ich o to... może coś pomoże Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted April 8, 2015 Report Share Posted April 8, 2015 @house Posłałem im screeny. Naprawdę szkoda, że taki fajny hardware w R7500 nie jest wspierany przez odpowiednie oprogramowanie. Quote Link to post Share on other sites
Administrator house 67 Posted April 8, 2015 Administrator Report Share Posted April 8, 2015 sprawdź dla sportu : http://www.myopenrouter.com/download/56958/OpenWRT-FINAL-for-NETGEAR-R7500/ Quote Link to post Share on other sites
Guest Dareksa Posted April 9, 2015 Report Share Posted April 9, 2015 @Asterion u mnie synchronizacja czasu działa poprawnie. Jedyny problem jaki jest z czasem, to konieczność ręcznego odklikania zmiany zimowy\letni. Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted April 9, 2015 Report Share Posted April 9, 2015 @Asterion u mnie synchronizacja czasu działa poprawnie. Jedyny problem jaki jest z czasem, to konieczność ręcznego odklikania zmiany zimowy\letni. Może jakiś felerny egzemplarz mnie się trafił. Działa ci płynnie interfejs routera w przeglądarce, bo ja mam wrażenie, że w porównaniu do tego w 1043ND to się strasznie ślimaczy. Quote Link to post Share on other sites
Guest Dareksa Posted April 9, 2015 Report Share Posted April 9, 2015 Interfejs faktycznie potrafi przymulić. Nie mam teraz podpiętego 1043ND żeby porównać, ale chyba faktycznie tam działał sprawniej. Quote Link to post Share on other sites
Guest Asterion Posted May 26, 2015 Report Share Posted May 26, 2015 Problem został na razie rozwiązany metodą "chałupniczą". Dostałem od suportu Netgeara program do ręcznej aktualizacji czasu na routerze. Na rozwiązanie w pełni automatyczne mam poczekać aż im się uda je zaimplementwać do któregoś nowego firmware. Czyli pewnie zdążę do tego czasu wymienić R7500 na jakieś nowsze rozwiązanie na rynku. Quote Link to post Share on other sites
Administrator house 67 Posted May 26, 2015 Administrator Report Share Posted May 26, 2015 eee, sorry - to ma być rozwiązanie ? Coś tak prozaicznego jak aktualizacja czasu wymaga osobnej aplikacji Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.