Jump to content

Subiektywny test ASUS RT-AC68U + INTEL AC7260

Guest house

Recommended Posts

Guest Marcin Rafalski Fishman

Ok, zakupy zrobiłem poniekąd dzięki Wam, ludziom na tym forum. Ponieważ od tygodnia siedziałem przy routerze AC68U I karcie Intel 7260 czuję potrzebę wyrzucenia z siebie pewnych spostrzeżeń i uporządkowania sobie tego wszystkiego. Napiszę dużo bo możliwe, że będą to czytać również amatorzy i pewne sprawy mogą nie być takie banalne. Sam jestem amatorem i sporo czasu zajęło mi dojście do pewnych rzeczy.
Po kolei:
Zacznijmy od routera. Asus RT-AC68U to bez wątpienia droga zabawka! Czy warto? Ja uważam jednak, że tak. Dlaczego?

• 1X USB 3.0 oraz 1xUSB 2.0
  • Radio – 1900 Mbps
  • ASUS – świetny i solidny producent.  

Ad.1 - W czasach chmur, serwerów i innych bajerów dlaczego sami mamy sobie tego nie stworzyć? AC68U posiada USB 3.0 standard ten w teorii ma dać możliwość przesyłania do 640MB/s. Jest to ok. 10 razy więcej niż USB 2.0 które przesyła do 60 MB/s. Możemy więc być pewni, że jeśli podłączymy szybki dysk twardy to nie będziemy mieli wąskiego gardła i będziemy mieli całkiem ciekawy serverek. Na USB 2.0 podłączę drukarkę i każdy z domowych komputerów będzie bezprzewodowo z niej korzystać.