Jump to content

Netgear R6250 - ograniczona prędkość do około 85Mb/s (powinno być około 300Mb/s)

Rate this topic


tsparrow
Go to solution Solved by tsparrow,

Recommended Posts

tsparrow

Witam wszystkich,

 

Mój problem to ograniczona prędkość pobierania. Router Netgear R6250. Do sieci podłączam komputer przewodowo i kilka urządzeń bezprzewodowo.

Testując prędkość na każdym urządzeniu osobno, wynik pobierania wynosi około 85 Mb/s. Testując pobieranie w kilku urządzeniach jednocześnie, suma wyników również wynosi 85 Mb/s.

Internet z tv kablowej, umowa na prędkość 300Mb/s

Wcześniej router działał z modemem o prędkości do 100Mb/s więc nie było problemu.

Jak testuję połączenie bezpośrednio z modemem (pomijając router) to osiągam prędkość pobierania ponad 300 Mb/s więc to raczej problem po stronie routera.

Zresetowałem router, kable sieciowe klasy 6. 

Proszę o wskazówki na co powinienem zwrócić uwagę

Link to post
Share on other sites
  • Administrator
house

modem działa w trybie bridge czy w grę wchodzi podwójne nat'owanie ?

Link to post
Share on other sites
  • Administrator
house

Masz możliwość zmiany trybu pracy modemu? 

Link to post
Share on other sites
tsparrow

Niestety nie mogę dostać się do ustawień modemu.

Aplikacja do obsługi Netgeara pozwala na testowanie internetu z poziomu routera. Wyniki na załączonym obrazku. 

Screenshot_20210102-233657_Nighthawk.jpg

Screenshot_20210102-233943_Nighthawk.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Administrator
house

A podstawowe pytanie - testujesz za pomocą Wi-Fi czy połączenia kablowego? 

Link to post
Share on other sites
tsparrow

Testuję przez kabel oraz przez wi-fi.

Wyniki są podobne. 

Tak jak napisałem w pierwszym poście; wynik 300Mb/s osiagnąłem podłaczając komputer bezpośrednio do modemu kablem.

A po podpięciu routera do modemu wynik w teście spada do 85 Mb/s (podłączając ten sam komputer na tym samym kablu). Kabel między roterem a modemem jest także sprawdzony. Laptop czy telefon przez wi-fi pokazuje podobny wynik (okolo 85 Mb/s)

Link to post
Share on other sites
gabrychu

Nie masz innego routera żeby sprawdzić, bo wygląda że to jakiś problem z routerem skoro po podłączeniu bezprośrednio do modemu masz odpowiednią prędkość.

W Vectrze po zalogowaniu do ebok jest możliwość przestawienia trybu w jakim działa modem od nich. W Multimedia tego nie ma?

  • Like it 1
Link to post
Share on other sites
  • Administrator
house

ten Netgear posiada CPU Broadcom BCM4708A0 (800 MHz, 2 cores) - czyli podobnie jak kiedyś Asus RT-AC68U - bez problemu "łyknie" powyżej 800Mbits na WAN więc na początek uderzyłbym do ISP, przestawił modem w bridge i obadał czy coś to pomoże. 

Link to post
Share on other sites
tsparrow

Dzięki za podpowiedź. Jutro zadzwonię do multimedii i postaram się coś ustalić. Poszukam też innego routera żeby sprawdzić na nim predkość, ale to może zająć mi więcej czasu.

Jesli chodzi o ebok Multimedii to nieznalazłem tam żadnych możliwości zmiany ustawień. 

 

Link to post
Share on other sites
gabrychu

Dużo masz tam poustawiane w routerze, może przywrócenie go do ustawień fabrycznych by coś pomogło?

 

22 godziny temu, house napisał:

Ten Netgear posiada CPU Broadcom BCM4708A0 (800 MHz, 2 cores) - czyli podobnie jak kiedyś Asus RT-AC68U - bez problemu "łyknie" powyżej 800Mbits na WAN więc na początek uderzyłbym do ISP, przestawił modem w bridge i obadał czy coś to pomoże. 

Tak jak pisze @house ten router nie powinien mieć problemu z prędkością 800Mbits.

Może inny kabel sieciowy albo router nie zestawia połączenia gigabitowego.

Link to post
Share on other sites
  • Administrator
house
8 godzin temu, gabrychu napisał:

może przywrócenie go do ustawień fabrycznych by coś pomogło?

zazwyczaj pomaga ale kolega pisał, że 

W dniu 2.01.2021 o 20:14, tsparrow napisał:

Zresetowałem router

więc nawet o to nie pytałem. Może rzeczywiście @tsparrow zresetuj go do ustawień fabrycznych i sprawdź...

Link to post
Share on other sites
  • Solution
tsparrow

Witam ponownie,

 

Przywróciłem ustawienia fabryczne routera zanim napisałem na forum, ale jak najbardziej to dobra rada. 

Dzwoniłem dzisiaj do Multimedii i uzyskałem info że modem działa w trybie bridge i że oni widzą problem w routerze lub kablach.

 

Załatwiłem drugi router, podłączyłem i problem nadal istniał.

 

Więc zacząłem sprawdzać jeszcze raz kable i okazało się że kabel który łączy modem z routerem jest uszkodzony. Pomimo tego że był nowy i kat.6 to jednak nie działał prawidłowo. Przyznam że aby to sprawdzić, musiałem transportować komp. stacjonarny z innego pomieszczenia bo wszystkie inne moje urządzenia nie posiadają wejścia RJ.

I wtedy okazało się w jak dużym błędzie byłem. Głupio mi bo na początku przekonywałem że kabel jest dobry a nie był.

 

Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc i dobre rady. Widać że jesteście fachowcami a najsłabszym ogniwem w tym wszystkim okazałem się ja.

 

Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku...

 

 

  • Like it 3
Link to post
Share on other sites
  • Administrator
house

Temat został zamknięty jako rozwiązany.

Jeśli się z tym nie zgadzasz, zgłoś ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy Twoje zgłoszenie.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more information, please see ours Guidelines and Privacy Policy.