Jump to content

ASUS RT AC88U codzienny reset

Rate this topic


Guest house

Recommended Posts

Guest Mar0051988

Witam. Chodzi mi o to, że mam Internet od INEA światłowód 1Gbps/1Gbps, modemo-router od nich w trybie bridge oraz dodatkowo zakupiłem publiczne ip ponieważ gram on-line na ps4, oraz dokupiłem swój router ASUS Rt ac88u typowo pod konsole. Zauważyłem, że podczas rozgrywki on-line w Pro Evolution Soccer 2020 mam minimalny lag, który utrudnia rozgrywkę(za późno podanie od swojego zawodnika lub w bezsensowny kierunek, brak możliwości odbioru piłki itp.) Jednak jak zresetuje router Asus do ustawień fabrycznych bądź zrobię restart i ustawie wszystko identyczne to gra się bez żadnych opóźnień nawet minimalnych po prostu rewelka. Problem w tym, że musiałbym to robić praktycznie codziennie bo na drugi dzień jak gram jest katastrofa, znowu problemy z odbiorem piłki itp. Wcześniej robiłem: stałe ip konsoli w ps4 i router asus, dmz, upnp, przekierowanie portów, wył.zapory firewall i zawsze tak samo jeden dzień ok a na drugi katastrofa, także te zmiany mają wpływ tylko po restarcie lub resecie routera. Obecnie robię tylko restart zostawiam na unpn i statyczny adres ip konsoli ustawiam i jeden dzień można grać, tylko troszkę to irytujące, takie codzienne restarty.
Dodam jeszcze kilka screenów z mojej konfiguracji:
1. Modem operatora w trybie bridge, publiczne ip- połączony z moim routerem ASUS po WAN-ie-do routera ASUS po kablu LAN podłączona konsola PS4( w routerze przydzielony statyczny adres ps4/w ps4 ręcznie ustawiony adres ip)- zdjęcia nr 1,2,3 mój router ASUS i ustawienia WAN, zdjęcia 4,5 jak zachowuje się konsola podłączona do ASUSa.
2. Modem operatora tryb bridge, publiczne ip podłączony bezpośrednio z moją konsola ps4 bez udziału routera ASUS. Zdjęcia 6,7 pokazują jak zachowuje się konsola ps4.

Moje spostrzeżenia jak wyżej pisałem przy podłączeniu konsoli ps4 po routerze ASUS jeden dzionek wyśmienicie po wcześniejszym resecie na drugi dzień kaszana.
Po podłączeniu konsoli tylko pod modem ISP granie online bez lagów tak jak na ASUSIE po resecie.
Doczytałem się również, że routery ASUSA czasami mają jakąś fabryczną wadę i przy łączu internetowym , gdzie ip jest przez DHCP to one jakoś głupieją i są problemy. IP statycznego od ISP nie otrzymam bo to oferta tylko dla firm. Gdyby ktoś to jeszcze potwierdził to wyślę tego ASUSA na gwarancję i niech wymieniają na nowy. Druga alternatywa to nie czekać tylko kupić inny np. Netgear Nighthawk xr500 pro gaming, bo czytałem, że one niby nie mają takich problemów ale i tu prosiłbym o pomoc. Na tą chwilę wgrałem tylko te 3 zdjęcia przedstawiające konfigurację routera, jak ktoś będzie chciał rozwiązać problem dodam zdjęcia z konsoli ps4.  Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Zrzutekranu(2)_optimized.png

Zrzutekranu(3)_optimized.png

Zrzutekranu(4)_optimized.png

Link to post
Share on other sites
  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • house

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Administrator

konsola podłączona po WiFi czy po kablu?

8 godzin temu, Mar0051988 napisał:

Doczytałem się również, że routery ASUSA czasami mają jakąś fabryczną wadę i przy łączu internetowym , gdzie ip jest przez DHCP to one jakoś głupieją i są problemy.

to jakiś fake news ;) miałem ten router i nic takiego nie wystąpiło...

8 godzin temu, Mar0051988 napisał:

IP statycznego od ISP nie otrzymam bo to oferta tylko dla firm.

IP @ WAN nie ma najmniejszego znaczenia w jakim trybie jest przydzielane...

8 godzin temu, Mar0051988 napisał:

Druga alternatywa to nie czekać tylko kupić inny np. Netgear Nighthawk xr500 pro gaming

Jeżeli już to lepszym rozwiązaniem byłby R7800 - nie dopłacasz ca 400PLN za ich wydumany pseudo gamingowy DumaOS ;) 

8 godzin temu, Mar0051988 napisał:

mam minimalny lag, który utrudnia rozgrywkę

podłącz konsolę kablem do portów LAN 1-4 - pomijając porty 5-8, które działają na osobnym switchu Realtek'a. Znam ten lag z autopsji i występuje nie tylko w rozgrywkach online... Daj znać jak to działa...

Link to post
Share on other sites
Guest Mar0051988

Możliwe,że fake news ;) ale tutaj też wyczytałem, że właśnie Ty chyba go wymieniałeś dwa razy("Asus RT-AC88U AC3100 ROG"- taki temat dyskusji), także może warto go wymienić na nowy. Powiem Ci, że już nie mam sił z tym routerem bo codzienny restart troszkę irytuje, wcześniej też miałem ASUSA RT AC51U ale tam była tragedia lagi na potęgę i to widoczne, więc zainwestowałem w lepszy sprzęt i znów się zawiodłem na ASUSIE. Konsola jest po kablu używam LAN1 od zawsze, kiedyś próbowałem jeszcze 2 i 3 ale bez zmian. I właśnie przez te problemy skłaniam się do Netgeara bo może wreszcie to będzie mój ukochany router do Pro Evolution Soccer. W tamtej dyskusji co wydaje mi się , że to Ty pisałeś o wymianie routera na nowy to czy orientujesz się może jak to wygląda ze strony ASUSA jak oddam ten router na gwarancję ile trwa ewentualna wymiana na nowy, bo raczej tą nówkę już raczej sprzedam i zainwestuje w Netgeara, no i zastanowię się nad tą opcją co podałeś. A i jeszcze jedno bo pisałem,że jak podłącze się pod modemo -routera( NOKIA G-240W-C) operatora lagi też nie występują to chyba też może świadczyć, że coś z tym ASUSem jest nie tak bo chyba ten modemo-router ISP nie jest jakiś gamingowy;). Dzięki za szybką odpowiedź na mój problem.

Link to post
Share on other sites
  • Administrator
2 minuty temu, Mar0051988 napisał:

ale tutaj też wyczytałem, że właśnie Ty chyba go wymieniałeś dwa razy

tak, wymieniałem, ale u mnie problem był z drugim switchem (lagi na portach 5-8).

4 minuty temu, Mar0051988 napisał:

wymianie routera na nowy to czy orientujesz się może jak to wygląda ze strony ASUSA

nie orientuję się, dostałem nowy bo uszkodzeniu uległ port WAN (brak linku).

5 minut temu, Mar0051988 napisał:

jak podłącze się pod modemo -routera( NOKIA G-240W-C) operatora lagi też nie występują to chyba też może świadczyć, że coś z tym ASUSem jest nie tak bo chyba ten modemo-router ISP nie jest jakiś gamingowy

żaden router nie jest gamingowy ;) to tylko marketingowy bełkot :) Teraz mam router Synology i nie powiem abym jakoś wyjątkowo korzystał w kwestii "giercowania" na nim a posiadając kiedyś "gamingowe" Asusy nie zauważyłem w nich nic wyjątkowego w tej kwestii. To skok na kasę dla zasmarkanych 13 latków i nic więcej... DumaOS, ROG, Nighthawk czy inne "fiu-bździu" to tylko marketing... Jeżeli nie zależy Ci na WiFi kup sobie "kablowego" Ubiquiti lub Microtik'a i będziesz zadowolony, z czasem dokup AP i będzie ok. Netgear nie jest zły, ale bez otoczki DumaOS i tego ich designu urządzeń. 

Link to post
Share on other sites
Guest Mar0051988

Właśnie nie wiem co robić, czy dalej walczyć z tym routerem po przez restart codzienny czy próbować gwarancji tylko nie wiem, czy uznają bo mogą wymyślać, że wszystko jest ok. Ten router mam od marca tego roku, także jest jeszcze na gwarancji i chciałbym z niej skorzystać tylko, żeby mi nie przyszło jeszcze zapłacić za diagnostykę i wyjdzie, że jest sprawny. Jak bym miał kupić router to raczej z jakimś wi-fi ,żeby inny domownicy mogli korzystać tylko chciałbym już nie mieć żadnych problemów w sieci online. A masz może jeszcze jakiś pomysł co by pomogło mojemu routerowi,żeby zaczął normalnie funkcjonować?

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Na początek reset do ustawień fabrycznych, wyłącz WiFi i obserwuj. Nie ustawiaj niczego innego poza auto dhcp na WAN, jeśli "kucnie" to sprawa jest prosta, ale trudna do diagnozy w serwisie. Może się skończyć przepychanką @, albo odesłaniem urządzenia z adnotacją, ze jest sprawny.

Link to post
Share on other sites
Guest Mar0051988

Już kilka razy robiłem reset do ustawień faktycznych i też wyłączałem wifi, no i nie pomagało. A tak przy okazji to ten router polecasz jeśli tak to dzisiaj go zamówię i potestuje kilka dni.

 

Screenshot_20191112-124415_Firefox.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

tak, dokładnie ten lub jego sprzętowy odpowiednik z lepszym FW - Synology RT2600ac

Link to post
Share on other sites
Guest Mar0051988

Chyba sprawdzę najpierw tego netgear jak będę po testach to się odezwę czy coś się zmieniło, a ASUSA jutro wysyłam na serwis i zobaczymy.

Jeszcze jedno pytanie. Chyba przyzwyczaiłem się do tego ASUSA, że daje mu tyle szans. Mianowicie przed chwilą spróbowałem zagrać online w Pro Evolution Soccer i mu mojemu zaskoczeniu wszystko git bez resetu. I teraz jak myślisz wielokrotne resety pomogły no i jest jeszcze jedna opcja jak robiłem jakieś zmiany w ustawieniach routera to robiłem zastosuj i nie restartowałem bo zawsze byłem przekonany, że to zastosuj i te procenty co lecą jak coś zmienia wystarczą,  a może po każdej zmianie ustawień jednak restart routera jest potrzebny?Na tą chwilę będę patrzył co się dzieje bez rstartów, jednak juz zamowiłem Netgear więc i tak będę go testował.

Link to post
Share on other sites
  • Administrator
4 godziny temu, Mar0051988 napisał:

jak robiłem jakieś zmiany w ustawieniach routera to robiłem zastosuj i nie restartowałem bo zawsze byłem przekonany, że to zastosuj i te procenty co lecą jak coś zmienia wystarczą

wystarczą :) 

Link to post
Share on other sites
Guest Mar0051988

Witam. Jestem po testach netgear i tu znowu problem jeden dzień rozgrywka online wyśmienita na drugi dzień problemy. Po tych przygodach stwierdziłem, że to jednak INEA coś zakłóca, więc zadzwoniłem do nich i poprosiłem o ustawienie ich modemo routera z bridge na router no i znowu jeden dzień wspaniale a na drugi dzień tragedia. Dodatkowo ich router ma niby wyświetlone wifi 2.4 Ghz dostępne moje urządzenia połączą się ale nie ma Internetu. Jeśli chodzi o 5Ghz nie działa kompletnie, więc znowu dzwonię i mówię co jest grane no i  w ciągu dwóch dni ma przyjechać technik i to sprawdzić, no ale chyba ich router narobił mi tyle problemów bo poprostu się skończył. Jak wymienią router to dam znać czy teraz jest ok.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • konrad573
      By konrad573
      Witamj jest problem. Przepraszam że kolejny i kolejny temat. Nie mogę se poradzić. Mam internet multimedie na początku było ok a szczególnie jak był sam modem od nich technnicolor. Był technik to powiedział że tryb mostka jest włączony w zależności od jakiej mam umowy, że jeżeli mam bez usługi wifi w umowie to jest tryb mostka od początku włączony. A jak był montarz tego internetu to miałem pamiętam chyba ten router już i nie podłączył mi routera tylko sam modem do komputera kablem ethernet i konfigurował sieć wif(innny technik, ten co montował.) W umowie nie piszę nic że mam usługe z wifi. Porty działają jak trzeba. Problem jest Taki że od jakiegoś czasu Internet co ileś zrywa i piszę rozłączono lub nie znaleziono adresu dhcp twojego dostawcy. Mam dynamiczne ip z puli publicznej. Myślę że router nie może znaleźć ip w momencie zmiany. Resetowałem, przywracałem początkowe ustawienia a nawet wgrywałem na nowo firmware(oprogramowanie).
    • konrad573
      By konrad573
      Witam. Mam publiczne ip, router asus rapture ac 2900. Wszystko chyba ok działa. Jest problem jedynie że upnp mimo że jest włączone to nie znajduję: Port mapowania UPnP NAT:    Nieudane [MiniUPnP (http://miniupnp.free.fr/)]. Aktualizowałem oprogramowanie, nic chyba nie ruszałem. A włączone jest upnp ,ale ponowne włączanie nic nie daję. Wcześniej było tak żę było że znalazło i adres routera był i działało. Z portami przekierowywania nie ma problemu są otwarte. Na samym modemie technicolor też upnp nie działa. Dużo wcześniej było też że na samym modemie upnp nie działało a na routerze bez problemu. A teraz nawet na routerze nie działa.
    • Piotr Krupicki
      By Piotr Krupicki
      Witam
      Mam dostawce internetu Supermedia - łącze 250Mb/s Dostarczają internet przez urządzenie Halny. Na początku prędkość po wifi była identyczna jak po kablu (router Asus RT-AC88u).
      Pewnego dnia sobie sprawdzam a tu niespodzianka, max po wifi 150-160Mb/s. Sprawdziłem na wielu urządzeniach - telefony, komputery itd....
      Zawsze używałem sieć 5Ghz, kanały miałem ustawione na Auto, sprawdziłem zagęszczenie w bloku i ustawiłem kanał na 100.
      Żadnej różnicy, oczywiście wgrywałem nowe firmware, schodziłem w dół, przywracałem do ustawień fabrycznych. Co może być tego przyczyną?
      Oczywiście Supermedia umywa ręce, zwala na infrastrukturę w domu, ale testowałem również połączenie z Asus RT-1900U, który to router mam ustawiony w imesh. I to samo cały czas.
      Co może być powodem? Nic nie dokupiłem, nic nie było zainstalowane co mogłoby powodować obniżenie transferu.
       
      Dziękuję za jakiekolwiek rekomendacje, stawiam na ISP ale migają się z winą 😞
       
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more information, please see ours Guidelines and Privacy Policy.