Jump to content

Bezpieczny router domowy z ficzerami

Rate this topic

Recommended Posts

Guest kotto

Czołem!

jestem kompletnie zielony w temacie routerów dlatego postanowiłem poradzić się specjalistów, a patrząc na Waszą wiedzę chyba trafiłem w dobre miejsce:) Aktualnie posiadam łącze UPC 500/30 i standardowy modemo-router connet box, chciałbym zmienić go w tryb bridge i korzystać z czegoś zewnętrznego. Jeżeli chodzi o budżet to myślę, że kilka stówek, zależy mi na bezawaryjnej pracy, bezpieczeństwu i kilku ficzerach. Oprócz routera chciałbym abyście mi też poradzili czy do moich celów powinienem skłaniać się w stronę standardowego firmware'u, czy też może coś customowego.

Na czym mi zależy:

• bezpieczeństwo - jak zapewne wiecie connect boxy nie są zbyt bezpieczne, do tego mają bardzo ubogi system logów, który nic nie pokazuje, jako że mało się znam na bezpieczeństwie sieciowym, chciałbym aby router sam miał w miarę dobrą konfigurację przeciwko exploitom i innym niebezpieczeństwom a przy tym dużo pokazywał w logach, fajnie by było abym widział też w GUI nieskuteczne próby połączenia się pod moją sieć domową
  • nadzorowanie ruchu sieciowego i statystyki 
  • USB 
  • w miarę intuicyjny panel
  • fajnie by było aby router miał możliwość wycinania reklam w obrębie całej sieci, ale nie jest to konieczny wymóg
  • duży zasięg nie jest priorytetem
  • dodatkowym atutem aczkolwiek niewymaganym jest automatyczne pobieranie i seedowanie torrentów za pomocą RSS, z tego co wiem to standardowe transmission które jest np. w tomato nie posiada funkcjonalności auto pobieranie poprzez RSS

Czy istnieje rozwiązanie które sprostałoby wszystkim moim wymaganiom a przy tym nie musiałbym wywalać na router bóg wie jakich pieniędzy? Z góry dzięki za pomoc:)

Edited by kotto
  • Administrator

Polecam RT-AC86U

• Administrator
4 godziny temu, kotto napisał:

czy konkurencyjne firmy mają coś podobnego/lepszego?