Jump to content

Router, który udźwignie złącze 1Giga

Rate this topic

Guest house

Recommended Posts

Guest Maciek85

Witam wszystkich.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem laikiem w sprawach sprzętu internetowego. Starałem się znaleźć informacje potrzebne do podjęcia decyzji jaki router wybrać aż w końcu trafiłem na to forum.

Poszukuję router, który będzie głównie wykorzystywany do dwóch komputerów po kablu. Do tego dojdzie laptop + telefon na wifi (jednak będą rzadko podłączone do routera,a nawet jeśli to tylko aktualizacje + proste strony oraz zwykła poczta). Także wydajność wifi nie jest na pierwszym miejscu. Od routera wymagam bardzo dobrej wydaności na kablu i żeby miał port USB dla pendrive. Ważne jest żeby mógł obsłużyć drukarkę HP. Mój sprzęt, a właściwie płyta główna posiada dwie karty: Aquantia AQC-107 10G i Intel® I219V. Mam nadzieję, że one dadzą radę.

Jednak czytając testy nawet na tym forum spotkałem się z dziwną rzeczą. Mianowicie za jakiś czas chcę wziąć 1-gigowy internet w UPC i boje się jednej rzeczy. W testach spotkałem się, że wydajność po kablu jest niższa niż deklarują to producenci. Wszędzie piszą, że routery są 1-gigowe, a w testach przeważnie transfery wachają się od 800-950 megabitów na sekundę.

Tutaj na forum wyczytałem fajną recenzję fajnego routera (chyba) - mianowicie Asus RT-AC88U (raczej jego kwota to maks jakie bym chciał wydać na router). Jednak w recenzji wydajność portu WAN nie jest oszałamiająca jak na "1-gigowe parametry".