Jump to content

Router do domu jednorodzinnego następca WRT54GL

Guest house

Recommended Posts

Guest radziulas

Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum, pragnę się ze wszystkimi przywitać. Mam na imię Radek, interesuję się komputerami, ale nie jestem związany z branżą IT. Jestem amatorem.

Potrzebuję bardzo Waszej pomocy przy wyborze routera - następcy mojego wysłużonego Linksysa WRt 54GL.

Postaram się napisać w skrócie:

1. Dom ma 120 m2 i jest dwukondygnacyjny, przy czym router stoi na piętrze

2. Internet radiowy, na dachu urządzenie dostępowe Mikrotik z dachu schodzi skrętka i jest podlączona do portu WAN routera WRT 54GL. Na routerze zainstalowane Tomato.

3. Parametry łącza download ok 17 Mb/s Upload ok. 14 Mb/s

4. Na dole Repeater Netgear WN 2000RPT V3 na razie wzmacniający sygnał po wifi z Linksysa, ale wkrótce będzie podłączony skrętką z routerem głównym

5.   Urządzeń WIFI w domu kilka: komputer stacjonarny, laptop, 2 smartfony, tablet, mediabox.

6. Obecnie wszystko chodzi dobrze i zasięg jest w całym domu i jestem zadowolony ale... niestety mój router zakłóca sygnał FM z anteny dachowej. Co dziwne zakłócenia nie występują na antenie pokojowej, tyle że sygnał z niej jest dużo gorszy.  Zakłócenia ustają gdy: wyłączę router lub odepnę od niego kabel WAN. Wnoszę zatem, że zakłócenia te powoduje router a nie mikrotik na dachu. Wyłączenie WIFI nie likwiduje zakłóceń, a zatem to nie radio routera sieje w UKF-ie. Zmieniałem zasilacz routera, zasilacz POE dla Mikrotika - bez efektu.

7. Poza tym chciałbym trochę unowocześnić router i przejść przynajmniej na N lub od razu mieć w zanadrzu AC. Bić się o 5Ghz nie muszę bo w eterze spokój - mieszkam na wsi ale  może było by to przyszłościowe rozwiązanie tym bardziej, że moja radiówka to nie światłowód.

Proszę o pomoc w wyborze routera w cenie do około 400 zł (max 450zl) który:

1. Będzie pracował stabilnie i będzie po skonfigurowaniu bezobsługowy

2. Będzie miał zasięg WIFI 2,4 Ghz nie gorszy niż mój WRT54GL