Jump to content

Router Asus RT-AC 87U problem z zasięgiem

Rate this topic


Guest house

Recommended Posts

Witam!!!

Od miesiąca jestem posiadaczem routera Asus RT-AC87U. Jak narazie pracuje stabilnie jednak nie wszystko jest ok.

Problem polega na tym, że z przyczyn technicznych nie mogę umieścić tego routera w centralnym punkcie domu (dom jednorodzinny dwu piętrowy). Umieszczony jest na piętrze w jednym z pokoi gdzie jest przyłącze internetowe. Pomimo, że wg Asusa dobry zasięg powinienem mieć w całym domu to na parterze (również w najbardziej oddalonym pokoju gdzie po linii prostej jest około 11m i 3 ściany z cegły) sygnał jest bardzo słaby (max 2 kreski). 

I teraz mam takie pytanie. Czy wymiana anten (oryginalne mają wydatek 3dbi) na np z wydatkiem 8 dbi lub 12dbi polepszy mi zasięg czy będzie to zbędny zakup? Oraz czy przypadkiem po wymianie anten router nie zostanie uszkodzony? 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • house

    1

Top Posters In This Topic

Guest mickarp

Routera nie uszkodzisz ale z doświadczenia wiem, że anteny nie wiele pomogą. Kiedyś też miałem AC87U i nie powalał sygnałem jak i AC88U.. Siła sygnału to nie wszytko ale i jakość (ccq)

Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź. 

W tym przypadku nie będę zmieniał anten tylko albo dołożę AP lub zastosuję inną metodę a mianowicie użyję tzw live plugs czyli wykorzystam moją sieć elektryczną do przesyłu sygnału internetowego i stworzenia nowego przyłącza (czytałem o tym w necie) i tam spróbuję podłączyć router.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • konrad573
      By konrad573
      Witamj jest problem. Przepraszam że kolejny i kolejny temat. Nie mogę se poradzić. Mam internet multimedie na początku było ok a szczególnie jak był sam modem od nich technnicolor. Był technik to powiedział że tryb mostka jest włączony w zależności od jakiej mam umowy, że jeżeli mam bez usługi wifi w umowie to jest tryb mostka od początku włączony. A jak był montarz tego internetu to miałem pamiętam chyba ten router już i nie podłączył mi routera tylko sam modem do komputera kablem ethernet i konfigurował sieć wif(innny technik, ten co montował.) W umowie nie piszę nic że mam usługe z wifi. Porty działają jak trzeba. Problem jest Taki że od jakiegoś czasu Internet co ileś zrywa i piszę rozłączono lub nie znaleziono adresu dhcp twojego dostawcy. Mam dynamiczne ip z puli publicznej. Myślę że router nie może znaleźć ip w momencie zmiany. Resetowałem, przywracałem początkowe ustawienia a nawet wgrywałem na nowo firmware(oprogramowanie).
    • Rainman
      By Rainman
      Witam
      Chciałbym prosić o pomoc w wyborze routera do 500 max 650zł.
      Aktualnie posiadam już dość wysłużony RT-N66U, który delikatnie mówiąc nie domaga.
      Obecnie Router ogarnia około dziesięć urządzeń na powierzchni 70m^2 w bloku z wielkiej płyty takich jak:
      RJ45 -  TV, Konsola, HTPC i NAS na mailnce. 
      Wifi – 5GHz – trzy smartphony, tablet, laptop (głównie gry sieciowe)
      WiFi - 2,4 GHz – drukarka, oraz w (izolowanej) sieci gościnnej odkurzacz.
      Z drugiej strony znajduje się router UPC - aktualny pakiet 150Mbps (w niedalekiej przyszłości 300Mbps lub 500Mbps)
      W tym budżecie znalazłem RT-AC85P , RT-AC68U, R7000. Teraz pytanie, który z nich będzie najbardziej wydajny i z dłuższym wsparciem? 
       
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more information, please see ours Guidelines and Privacy Policy.